Can you identify?

Surrounded by everything you want, but not what you need.
You used to be my strongest link..


Vi märkliga varelser som befinner oss på den här ännu märkligare, snurriga planeten spelar skådespeleri. Ja, det är förfärligt jag håller med. Dessa skådespelerier har uppkommit genom att vi märkliga varelser mer eller mindre har blivit tilldelade våra roller av den märkliga omgivningen vi befinner oss i. Majoriteten av oss konstiga varelser går in för våra roller helhjärtat och satsar 100%, det är nästan lite skrattretande. Vem är det vi försöker lura i själva verket? Vad är det vi strävar efter, en Oscarsnominering? Och det sjuka är att vi inte nöjer oss med en Oscar för bästa manliga eller kvinnliga roll. Utan vi satsar högre, vi strävar efter en Oscar för bästa film respektive Oscar för bästa regi/manus. Haaaah. Varför inte bara vara, inte spela de här dumma rollerna som om ingenting har hänt?! Bort med förklädnadena som döljer våra egentliga tankar och natur.


COOOOOME OUT of that stupid shell, will you?


Kommentarer
Postat av: Srdjan D. Simic

Men väl värt att nämna i det fallet är ju att om vi inte "spelar" våra dumma roller, så satsar vi ju också helhjärtat på att inte spela. Och det i sin tur kan ju också ses som ett spel. Spelet att undvika de roller vi tilldelats av våran omgivning. Eller? Krångligt, men som du säger, värt att tänka på ;)



Nice inlägg måste jag säga =)

Puss

2009-04-06 @ 22:56:30
URL: http://srdjansplace.wordpress.com/
Postat av: Din riddare i natten

Men väl värt att nämna i det fallet är ju att om vi inte "spelar" våra dumma roller, så satsar vi ju också helhjärtat på att inte spela. Och det i sin tur kan ju också ses som ett spel. Spelet att undvika de roller vi tilldelats av våran omgivning. Eller? Krångligt, men som du säger, värt att tänka på ;)



Nice inlägg måste jag säga =)

Puss

2009-04-06 @ 23:30:16
Postat av: Nedal

Hur kan det anses som ett spel när man är sig själv?

2009-04-07 @ 23:48:41
Postat av: Hampus

Jag har alltid funnit vårt moderna samhälle som irrelevant och fruktansvärt ointressant - tråkigt, för att vara frispråkig.

För att "fly" verkligheten så har min eskapism ofta tagit en nostalgisk skepnad och jag glor igenom gamla filmer och drömmer mig iväg till en annan planet. - Men efter att ha läst detta så har tankarna börjat snurra: Är jag blott en skådespelare som inte är nöjd med min roll och därför drömmer mig till annat? - Kan så vara, och värt att tänkas på.



Tack för detta, ska följa den här bloggen! =)

2009-04-09 @ 00:55:06
URL: http://hampthechamp.blogspot.com
Postat av: Srdjan D. Simic

P.S. När man läser igenom det du skrivit blir jag lite påmind om Matrix som också är den mest filosofiska moderna filmen jag kan komma på att jag faktiskt sett!

2009-04-13 @ 00:42:23
URL: http://srdjansplace.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0